Top Logo ALUNTA
TITULINIS arrow STRAIPSNIAI arrow Gatvių, kelių ženklinimas ne prabanga, o būtinybė
MENIU
TITULINIS
NAUJIENOS
MEDŽIOKLĖ
STRAIPSNIAI
SPAUDOJE
KAIMAS
KONTAKTAI
GALERIJA
PAIEŠKA
NUORODOS
Orų prognozė
REGISTRUOKIS





Pamiršote slaptažodį?
Dar neužsiregistravote? Užsiregistruokite!
Naujienos trumpai
mod_dbrss2 AJAX RSS Reader poweredbysimplepie

Gatvių, kelių ženklinimas ne prabanga, o būtinybė Spausdinti El.paštas
2012 m. birželio 28, Ketvirtadienis

Active ImageŠarūnas PREIKŠAS

Kad nevaikščiotume pėstute, galėtume nudirbti būtinus darbus, degalinėse turime „maitinti“ savo transporto priemones. Valdžios parėdymu, už degalus mokame brangiau, negu kaimyninėse ir tolimesnėse šalyse. „Už naftos produktus surinktus akcizo ir pridėtinės vertės (PVM) mokesčius atiduodame kelių remontui ir priežiūrai“, - rimtu veidu porina Premjeras, finansų ministrė, Susisiekimo ministerijos, kiti auštosios valdžios atstovai. Tik kodėl, kuo daugiau iš mūsų kišenių nulupama, tuo prastesniais tampa šalies keliai ir gatvės? Negelbsti net ir iš Kelių priežiūros ir plėtros programos čiulpiami milijonai. Prabanga tampa jau net ir eismo saugumui būtinas kelių, gatvių ženklinimas.

Reikalavimų sočiai, jų įvykdymas neprilygsta ir pusbadžiui

Kelių eismo taisyklės bei nuo š.m. gegužės 1 d. įsigaliojusios, Susisiekimo ministro 2012 m. sausio 31 d. įsakymu Nr. 3-82 patvirtintos naujos „Kelių horizontaliojo ženklinimo taisyklės“ reikalauja ir nustato, kur ir kaip turi būti paženklinti keliai ir gatvės. Reikalaujama ne „iš mandrumo“ ar neturėjimo ką veikti, o tam, kad visi eismo dalyviai būtų saugesni. Ir ne tik prie vaikų bei jaunimo ugdymo įstaigų ar garbesnio amžiaus žmonių dažniau lankomų poliklinikų ir ligoninių. Tačiau reikalavimai sau, o galimybės jų vykdymui – taip pat sau. Šalyje tikriausiai nerasime nė vieno miesto, miestelio, kiek didesnės gyvenvietės, kur horizontalus gatvių, kelių ženklinimas būtų pilnai ir reikiamai sutvarkytas. Ne išimtis ir Utena. Ilgai ieškoti nereikia. Pakanka leistinoje vietoje lipant nuo šaligatvio pažiūrėti po kojomis ar pro automobilio langą į važiuojamąją gatvės juostą. Matome tik asfaltą ir pakraščiuose prie šaligatvių daugiau ar mažiau įžiūrimus perėjų, saugumo salelių, „Stop“ bei kitų linijų ženklinimo likučius. Gražu, tvarkinga, saugiau tik miesto centrinėje dalyje ir rekonstruotose, lygiose gatvėse, kur ženklinta ne dažais, o plastiku.

Active Image
„Kad ir kaip sunku bebūtų, privalome maksimaliai užtikrinti eismo saugumą. Žmonės, vaikų, suaugusiųjų gyvybė, sveikata yra didžiausias mūsų turtas, juo rizikuoti neturime teisės“, - teigia Utenos rajono savivaldybės meras Alvydas Katinas

Padaryti reikalauja, pinigus atima

„Eismo saugumas – svarbus dalykas. Negi ką nors pramiegojome? Šviesoforai, ženklai, gatvių ženklinimas yra perkami. Tik už ką pirkti, kai Vyriausybė šiemet dar 700 tūkst. litų iš savivaldybės biudžeto atėmė? Toks savivaldybių smaugimas ir plėšimas baigia pribaigti...“, - prakalbus apie gatvių ženklinimą, žodžių kišenėje neieškojo Utenos rajono savivaldybės meras Alvydas Katinas. Šioje vietoje merui tikrai galima pritarti. Pasiteiravus Vyriausybėje ar Susisiekimo ministerijoje, kodėl prastėja, miestų, gyvenviečių gatvių, rajoninių, o ypač vietinės reikšmės kelių būklė, jei jie neveda į aukšto valdininko ar kitaip įtakingo asmens pilaitę vaizdingame Lietuvos kampelyje, išgirsti: -„Nėra pinigų!“. Visi kartoja tą patį, kaip vaikystėje ar po santvarkų virsmo, kai tapo madinga ir naudinga, išmoktą maldelę. O kur nudulka esą kelių priežiūrai priskaičiuojama dalis iš rinkliavų už transporto priemonių registravimą, technines apžiūras, akcizas ir PVM už naftos produktus? Iš vartotojų plėšiama be jokių skrupulų, negailestingai ir nesiteikiant ką nors rimčiau paaiškinti. Kodėl jų pilnai sumokėto akcizo bei PVM tik pusė esą skiriama keliams? Kodėl neva tikslinės įmokos naudojamos nežinia kokių skylių užkaišymui, išgaruoja taip, kad jokia FNTT ir norėdama galų neatsektų? Kodėl už tai atsakingi kadencijomis algas, priemokas ima, po margą „svietą“ gastroliuoja, kitaip laiką stumia, bet per dvidešimt metų nesugebėjo nors iš nuobodumo bent šalies kelių strategiją sukurti? Klausk kaip nori, maldauk atsiklaupęs, tačiau atsakymų, paaiškinimo iš turinčiųjų atsakyti neišgirsti. Nesvarbu, ar klausiamasis mąsto „dešiniuoju“ ar „kairiuoju“ pusrutuliu, visi vienodai surauktus antakius ir prisirpusios vyšnios spalva nusidažiusius veidus suka į šoną ir tyli. O jei prabyla, tai nebent tam, kad nepatogius klausimus užduodančius, oponuojančius be jokių argumentų bei pagrindo purvais padrabstytų, apšauktų „Lietuvos priešais“, kažkieno „agentais“, „tarnaujančiais rusams“, būtinai pridurdami, esą už tokių klausimų paklausimą „kažkas sumokėjo“ ir panašiai.

Active Image
„Nelaukėme, kol ateis rugsėjis ir vaikai eis į ugdymo įstaigas. Perėjų prie jų ir kitu gatvių ženklinimu susirūpinome dar lyginant gatves nuo žiemą atsiradusių duobių. Žiūrėjome, skaičiavome, darbų atlikimo konkursą paskelbėme...“, - pasakojo Utenos r. savivaldybės administracijos direktorius Jonas Slapšinskas

Iš kabineto nebėga, kol bus „pribaigtas“ nelaukia, o dirba

„Jei, baigiantis kadencijai, neturėčiau ką pasakyti apie tai, ką privalėjau daryti, pamatęs tave ar kitą žurnalistą, bėgčiau iš kabineto ir slėpčiausi“, - kaip galima užimti kokias nors pareigas ir nevykdyti, kas joms privaloma, nesupranta ir Utenos meras. Juo uteniškiai tikrai gali džiaugtis ir didžiuotis. Meras iš kabineto nebėga, nuo žurnalistų nesislepia, jų šalin neveja, o visada mielai bendrauja. Nors, kaip pats sako, dėl kai kurių šalies valdžios žingsnių „entuziastingai pyksta“, tačiau nesiduoda „smaugiamas“ ir nelaukia, kol bus „pribaigtas“. Sėdo su miesto seniūnu Valentinu Vaitoniu į automobilį ir beveik visus 70 km apriedėjo Utenos gatvėmis. „Pervažiavome su seniūnu per miestą ir matėme, kad ir ten, ir ten tą ar kitą patvarkyti reikia“. Ne tik pamatė, žvilgsniais matavo, mintyse „apgulmiai“ apsitvarkymui būtinas lėšas skaičiavo, bet ir likviduoti negeroves ėmėsi. Iki vasaros visose 113 gatvių nebeliko duobių, sulopytas asfaltas. Taupydami lėšas ir suprasdami, kad lopai gatves gelbsti tik laikinai, ūkiškai sumąstė ir, kiek leido išgalės, ne lopė, o ištisinę asfalto dangą paklojo. Ją vietoje buvusių aštriabriaunių duobių uteniškiai mato ir važiuodami į Utenos ligoninės priėmimo skyrių, ir be kratymo bei lingavimo riedėdami V.Kudirkos gatve. Nepraėjo nė pusmetis, o gatvių tvarkymo darbų atlikta už 410 tūkst. litų. Bet tai nereiškia, kad miesto gatvėmis jau galima džiaugtis.

Neregimas gatvių ženklinimas vieniems koją pakiša, kitiems pinigus krauna

Itin dažnai vietoje džiugios šypsenos graudulingai ištysusius veidus nevalingai demonstruoja ne tiek uteniškiai, kiek Utenos regiono gyventojai, Utenoje laikantys praktinio vairavimo egzaminus. Vietiniai, Utenos praktinio vairavimo instruktoriai savo mokiniams parodo, „įkala“ į galvas, kur turi būti ir tarpais būna aiškiai matomos „stop“ linijos, prieš kurias būtina sustoti, kiti horizontalūs gatvių ženklinimai, o kolegos iš kitų apskrities rajonų to dažniausiai nepraktikuoja. Tad ir būna, kad egzaminą laikantis, susijaudinęs būsimas vairuotojas, nutrintų ženklinimo juostų nepastebi, mato tik kelio ženklus, jais vadovaudamasis sustoja praleisti pirmumo teisę turinčius automobilius ir... kaip mat iš už vairo atsiduria keleivio sėdynėje. Į „Regitrą“ automobilį toliau parvairuoja egzaminuotojas. Ir jis tam tikra prasme teisus: nors pavojaus eismo saugumui egzaminuojamasis ir nesukėlė, tačiau sustojo ne prieš, o užvažiavęs ar net priekiniais ratais pervažiavęs „Stop“ liniją, tiksliau – jos likučius prie šaligatvio. Taip „susimauna“ vidutiniškai 6 iš dešimties. Jie ne tik pradeda žiūrėti ir matyti, kas yra po kojomis, ilgam įsimena kai kurias, o ypatingai populiariausią - „veidrodinę“ sankryžą prie Valstybinės mokesčių inspekcijos S.Dariaus ir S. Girėno gatvėje, bet dar mažiausiai 1-2 kartus, kas tapo įprasta ir tarsi norma, į „Regitros“ kasą moka po šimtelį ir septynis litus už pakartotinius egzaminus, kol gali saujoje spausti vairuotojo pažymėjimą... „Ne, jokiu būdu. Mes nesinaudojame situacija, specialiai nesukirtinėjame, neskriaudžiame egzaminą laikančiųjų“, - tikino vadovas įmonės, kuri jau kurį laiką išlaiko panašią įplaukų lygio bei egzaminų rezultatų statistiką ir kurios darbuotojų darbo užmokestis bei kita gerovė priklauso nuo susirenkamų lėšų.

Active Image
Susijaudinusiam, vairavimo egzaminą laikančiam žmogui taip paženklintą „stop“ liniją pastebėti ne visada pavyksta.

Ne meistrai, bet tvarkosi meistriškai

„Kai paviršius lygus, galima dažyti“, - pameistrius moko meistrai. Savivaldybės vadovų ir specialistų jie nemokė, bet ir be to miesto šeimininkai, kol dar buvo lyginamos gatvės nuo po žiemos atsiradusių išdaužų, jau rūpinosi ir gatvių horizontaliu ženklinimu. „Paskelbėme gatvių ženklinimo darbų atlikimo konkursą, ieškojome, numatėme ir patvirtinome ženklinimo darbams skiriamas lėšas. Kokia apimtimi vyks ženklinimo darbai ir lėšų skaičių mintinai neprisimenu. Užsukite, kartu pažiūrėsime dokumentus, pakalbėsite su specialistais“, - kvietė Utenos rajono savivaldybės administracijos direktorius Jonas Slapšinskas. „Konkursas įvyko. Dalyvavo trys organizacijos. Jau turime ir konkurso laimėtoją. Jį norėčiau skelbti tik pasibaigus konkurso rezultatų apskundimo terminui. Tada, kai su darbų atlikėju bus pasirašyta sutartis. Eismo saugumo komisijoje apsitarta, kurias gatves reikia ženklinti. Paskaičiavus dažymo kvadratūras, ženklinimo atnaujinimui iš kelių fondo skirta per 30 tūkst. litų“, - be jokių dokumentų situaciją mintinai išpyškino Utenos miesto seniūnas Valentinas Vaitonis.

Active Image
„Su meru pavasarį apžiūrėjome gatvių būklę, apsitarėme Eismo saugumo komisijoje ir susitvarkėme taip, kad miesto gatvių ženklinimo darbai būtų baigti iki liepos pabaigos“, - teigė Utenos miesto seniūnas Valentinas Vaitonis

Ženklinimo kokybę bei spartą lems ir dangus

Horizontalaus gatvių ženklinimo darbai miesto gatvėse prasidės artimiausiu metu. Juos iki liepos pabaigos įsipareigojo atlikti konkursą laimėjusi uteniškė UAB „Maniga“. Ji skelbiasi, jog naudoja aukščiausios kokybės medžiagas ir teikia aukščiausios kokybės paslaugas. Jei tikrai taip ir bus, tikėtina, kad atnaujinto ženklinimo lietus greitai nenuplaus ir po kelių savaičių jis neišnyks. Miesto gyventojams ir svečiams dar rūpi, kad atliekami ženklinimo darbai keltų kuo mažiau nepatogumų, nesudarytų eismo spūsčių bei kamščių. Tačiau, kad laiku įvykdytų priimtus įsipareigojimus, ženklintojai dairysis ne tik į zujančius automobilius, transporto intensyvumą, bet kels akis ir į dangų. Ne tam, kad mirkteltų Aukščiausiajam, o giedros, sauso, šilto oro ieškodami. Darbininkai ne visada dėl lietaus gali dirbti. Technologija reikalauja juostas dažyti tik ant sausos dangos. Tuo tarpu miesto šeimininkai vis dar suks galvas, ar neapsiskaičiavo, ar optimaliausiai išnaudos lėšas. Mat savivaldybės piniginė bliūkšta, o ženklinimo darbų savikaina pučiasi, už tą pačią sumą galima atlikti vis mažiau ir mažiau darbų. Juostų, perėjų, saugumo salelių, „stop“ linijų, rodyklių bei kitų eismo saugumui įtakingų ženklų dažymui panaudojus prastesnės kokybės, bet pigesnius dažus, jais dažytos juostos išblunka jau po mėnesio. Norint, kad juostos būtų ryškios, jas reikėtų atnaujinti bent du kartus per metus. Geresne išeitimi būtų ne dažyti, o naudoti naujas technologijas ir lieti plastiko juostas. Sąžiningai jas išliejus, juostos nenusidėvi dvejus metus, bet jų kaina trigubai didesnė nei paprastų dažų. Labiausiai eismo juostas blukina metalo šepečiais valomos gatvės ir žiemą barstoma druska, o miesto šeimininkus daugiau pražilti verčia rūpestis, kaip mažėjančiomis galimybėmis užtikrinti kuo didesnį eismo saugumą.

Active Image
Pėsčiųjų perėja toje pačioje „veidrodinės sankryžos“ gatvėje prie Valstybinės mokesčių inspekcijos Utenos padalinio

Autoriaus nuotraukos

EURO PRESS SERVICE


6030

Jūsų nuomonė?

Tik registruoti vartotojai gali rašyti komentarus.
Prašome prisiregistruoti.

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.6
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Peržiūrėti   Kitas >
KLAUSIMAS
Ar dalyvaujate labdaros akcijose?
 
SKELBIMAI

Active ImageMolėtų rajono Alantos senelių globos namai kviečia aplankyti naujai sukurtą interneto svetainę.

 

 
Radijas internete

Copyright vEsti24
GALERIJA
REKLAMA
Skelbimai